A Mazda sikeres múltra tekint vissza az alsó-középkategóriás járművek gyártása terén: a 323-as a mai napig a cég legsikeresebb járművének tekinthető, hiszen kizárólag Európában több mint 1,9 millió példány kelt el belőle. 2003. szeptemberében mutatkozott be a Mazda3, a kompakt családi autók negyedik, teljesen új generációja, mely magában hordozza elődeinek valamennyi előnyös tulajdonságát. A modellcsaládnak szüksége is van a kidolgozott részletekre, hiszen a C-szegmens a piac egyik legjelentősebb, legfontosabb és egyben legnagyobb versenyképességet követelő kategóriája, melynek szereplőiből tavaly Európában megközelítőleg 3,3 millió jármű talált gazdára – ez több, mint húsz százaléka a teljes személyautó-piacnak. Számtalan kiemelkedő tulajdonságainak – élvezetes vezethetőség, megnyerő formaterv, kiváló minőség – köszönhetően a Mazda3 jóval több, mint a 323-as ígéretes és sikeres utódja; remek képességei magában hordozzák az elsöprő sikert.
2005. márciusában, mindössze 17 hónappal a hivatalos premier után a
Mazda3 minden idők legjobb értékesítési hónapját produkálta –
felülmúlva a sikeres előd, a 323-as addigi európai rekordját; mindezt a
modell életciklusának jóval korábbi szakaszában. De mindez csupán a
kezdet volt: 2005 közepére a Mazda3 a Mazda legnagyobb példányszámban
eladott európai modelljévé lépett elő – az év végére elért, 96 000
darabot meghaladó értékesítés a kompakt kategória 2,5 százalékos piaci
részesedését jelenti. Bemutatása óta megközelítőleg 222 000 Mazda3
talált gazdára – bár a Mazda “csodagyermekének” népszerűsége nem csupán
Európára jellemző. A világpiacra való megérkezése óta (2003. augusztus
és 2006. április között) a Mazda3-ból a világon összesen 920 000
darabot szereltek össze, miközben a kereslet oly mértékben növekedett,
hogy a Mazda Ujina No.2 üzemegységben (Hiroshima) 2005. júniusában meg
kellett növelni a gyártási kapacitást.
Az Európában futó Mazda3-asok jelentős része a klasszikus kompakt formát és az 1.6-os benzinmotort párosítja. Ez egyben azt is jelenti, hogy az európai piac számára az ötajtós ferde hátú változat számít a népszerűnek, noha a kínálatban emellett megtalálható az elegáns négyajtós kivitel is. Ezt támasztják alá az értékesítési statisztikák is: a 2005-ben értékesített Mazda3-asok közül Olaszországban 97 százalék volt az ötajtós változat piaci részaránya. Ugyanez az adat Franciaországban 96, az Egyesült Királyságban 90, Németországban 84, Spanyolországban pedig 69 százalék – tavaly összességében a Mazda3 értékesítése során közel 80 százalékot képviselt a ferde hátú változat.
A motorok tekintetében a benzines erőforrások számítanak népszerűbbnek: 2005-ben a vásárlók 70 százaléka döntött MZR aggregát mellett. Ugyanezen vásárlók 71 százaléka választotta az MZR 1.6-os erőforrást – nem meglepő, hiszen e remek vezetési élményt kínáló, 105 lóerős benzines méltó képviselője a Zoom-Zoom szellemiségének.
Nem csak a vásárlók száma jelzi a Mazda3 népszerűségét – akárcsak a Mazda6, a Mazda3 is világszerte kivívta az iparág elismerését. 2004-ben a modell a kompakt kategória legnagyobb nevével került azonos súlycsoportba, amikor az Év Autója választáson a második helyen végzett, a VW Golffal azonos pontszámmal. Emellett számos nemzeti díjat is nyert a 3-as, köztük a Dán, a Horvát, a Cseh, a Kanadai és a Török Év Autója címet. 2006. áprilisáig a Mazda3 összesen 65 neves vásárlói és szakmai díjat hódított el, például olyan rangos megmérettetésekben, mint a 2004-es, az Auto Week által szervezett, Amerika Leggazdaságosabb Autója címért folyó verseny.
ÁRAK ÉS FELSZERELTSÉG:
Mazda 3 sedan:
Mazda 3 sport:
Active Plus: